November 7, 2011

Respon ,

Posted by DQ at 19:46
Setiap hari adalah hidup bagi kita. Seperti apa yang saya katakan entri sebelum ni. hari ini saya ingin mengongsikan tentang respon kita terhadap "masalah seharian". sometimes , kita punya kesulitan untuk menangani masalah yang kita hadapi, kita sukar tuk memulihkan  keadaan dimana kita lebih rela terluka. dan apa yang sering dilakukan adalah membawa permasalahan dimana-mana. daripada pengalaman, memang ia akan buat hati kita jauh dari fikiran yg positif dan lebih kepada fikiran negatif..jadi semuanya bergantung dr apa yang kita responi untuk menangani masalah..saya sgt diberkati dalam perkongsian teman2x sepelayanan dimana suatu keadan itu mampu kita perbaiki jika kita memperkenankan Tuhan untuk memperbaikinya..SYUKUR ! lewat perkongsian ini saya juga turut tercabar untuk cuba melakukannya dalam hidup seharian saya .
Salah satu cara terbaik untuk memerhati keadaan hati kita adalah apabila kita sendirian dan mula mengevolusi diri, cuba betanya dan mulai mendengar apa yg telah kita lakukan hari ini BENAR atau SALAH .
BUKAN soal Benar atau Salah tetapi RESPON
 selamat mencuba ! ;D

0 comments:

Post a Comment

 

Heart Singing Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting